Friday, August 13, 2010

Impian: Berus Gigi Sebatang


Bercerita sikit pasal tabiat buruk aku memang banyak. Tapi ada satu tabiat ni tak tahu pulok aku nak kategori tabiat baik ke buruk.



Bila berjalan-jalan di mall, banyak benda yang kita nak beli kan. Lagi masa ada duit, berpinar kepala tengok. Kadang-kadang ringan je tangan keluar duit. Haish, kenapa la kita tak berurusniaga pakai emas macam zaman dulu-dulu kan. At least, berat tangan kita nak hulur keluarkan emas. Yelah, fizikalnya emas lagi berat compared to duit sekarang.



Ada masa aku bangga dapat tepis kemahuan nak bali barang. Ada masa rasa ralat, terkilan kenapa la aku tak amek pulun je barang tadi. Ada satu barang ni bulan lepas aku beli. Bukan barang apa pun... Berus gigi je. Tapi aku puas betul lepas beli benda ni. Mana taknya, dah 2 tahun aku ngidam nak beli!!






Eh tapi bukan dalam 2 tahun ni aku tak gosok gigi tau. Ya adoi kena bagi explain ni. Selama ni aku pakai berus gigi biasa-biasa je. Yang beli terus dapat sekali empat atau lima. Adik beradik ramai kan beli yang pakej la baru ekonomi ehehi.



Selama 2 tahun tu, setiap kali lalu hati aku mesti teringat kat benda ni. Nak sangat. Tapi aku jerukkan dulu niat tu sebab aku rasa berus gigi jenama ni mahal. Satu berus gigi nak cecah RM15 pasal ape. Kedekut betul aku ni.





Sejak aku 1st year degree tau aku pasang niat nak beli. Ni sekarang baru 3rd year mampu memiliki. Pergh, ni baru berus gigi. Karang bila aku pasang niat nak beli banglo sebijik, kete sebijik agak-agak berapa kurun la pulak kan baru dapat. Adeh.



3 comments:

Tulis bagi lawa. Dilarang menconteng!

 
Designed by Lena