Friday, January 22, 2010

cuti seminggu harap dapat tenang

Teman,

I'm home. Yeah semuanya masih macam dulu cuma balik ni rumah kemas bukan main. Maklumlah ada adik lepasan SPM hahahaha. Penat perjalanan daripada Kuantan ke Batu Pahat memang SEKSA. Ditambah dengan bas yang SEKSA. Kenapa cuma bas itu sahaja yang ada? Adakah itu sesingle-single pilihan? Kalau satu, tak boleh dipanggil pilihan. Oh Tuhan.


Kawan, kenapa kali ini I rasa penat teramat. And kenapa you all tak faham kesengsaraan I? Semalam memang perih. Tiga jam kelas di pagi hari kemudian tiga jam pada petangnya. Oh ada kuiz dan juga midterm memang buat saya keliru dan celaru. Tekanan belajar memang sangat dirasai. I dah dua hari TAK SEMPAT makan nasi. So, please stop asking me why I dah kurus, I sakit ape or diet kah? No sayang, but I'm simply busy.


Juga semalam saya demam. Muka pucat and even make-up cant hide it.


Dan kawan, mengapa sejak akhir-akhir ini saya jarang dapat tersenyum ikhlas? Walhal saya punya teman di sekeliling badan. Namun tak bisa kongsi rasa kehidupan ): Memang penat. Penat penat. Give me some space to breath but dont leave. Tekanan juga ada program club yang masih tergendala. Bosan mengatur bila semua percaturan buntu.


Teringin senyum macam dulu.



Mungkin masa dulu, hati ada baik sikit tu yang jernih anak mak senyum. Even for candid pic, boleh nampak I senyum. You know lah smiley face.




Teman, dampingi aku. I need you to rest and share your laugh with me. For the time being, dont share your tears and probs. I simply mati dengan problem sendiri. Aku nak senyum dan ketawa macam dulu. Sekian, perhatian daripada teman saya dahulukan dengan ucapan terima kasih.



4 comments:

  1. come on come on come on. be positive!

    ehh kuantan? kamu uniten dekat bdr muadzam shah tu ehh? ooh jauh rupenye.

    sgt memahami bila tetiba ada satu period dalam life kita di mana semuanya kelihatan mcm tak teratur. but u know? it's still our life and we who ought to make it better. segala penyelesaian terbentang depan mata sebenarnya. juz take it slow if ko terasa sukar nak bernafas kadangkala. adat laa tu.

    and, luangkan masa mencari bahan jenaka cannot hurt to even u sedang mengejar guideline. percayalah hasilnya pasti lebih memberangsangkan bila diteliti kemudian hari.

    okeh, aku dah start melalut. kem salam org kampung.

    ReplyDelete
  2. angah iza: wah, badut boleh la :P
    akeji hiroshi: kaunselor rupanye dia ni (: ehehi thanks bro. sejuk hati bila baca.

    ReplyDelete
  3. kite sentiasa berdoa agar segala urusan fuza dipermudahkan olehNYA..agar ketenangan demi kegembiraan kembali menetap di hati and jiwa fuza~

    be happy always ya..coz u're so so sweet when u give another person ur real smile..it's like u give them love medicine~

    ReplyDelete

Tulis bagi lawa. Dilarang menconteng!

 
Designed by Lena